MØNS KLINT 2026 |
![]() Følg os på Facebook |
Søndag 24. maj 2026 – 15 personer – MØN
BILLEDER ER NEDERST PÅ SIDEN HER
1. GENERATIONS PAKISTANERE I DANMARK
D. 31. januar mødte vi op til forberedelser til et event vi aldrig nogensinde har lavet før. Eventen havde meget dybere mening end hvad vi ellers altid arbejdet i DanPak.
DanPak handler om social samvær, om kultur og historie, om gode oplevelser sammen og om at udforske Danmark og Pakistan mere end det vi kender som normalen.
I dag kan vi se anden og tredie generations pakistanere, som er veletableret, velintegreret i alle dele af det danske samfund.
Vi har unge og voksne der er læger, sygeplejersker, forretningsfolk, ingeniører, rengøringsfolk, jurister, folk der arbejder hårdt i butikkerne, sosu, pædagoger, i forsvaret, h
▶ VI HAR DEM IKKE RET MEGET LÆNGERE
Vi har allerede mistet en meget stor del af første generation. Og dem som er tilbage har vi ikke mange af.
De er godt op i alderen og meget afhængige af hjælp fra deres børn.
Lad os ikke glemme dem og deres indsats for os
Lad os hver især takke dem dagligt for hvad de har gjort for os.
Lad os være taknemlig for at vi har dem lidt endnu.
Derfor lad os give dem den kærlighed og opmærksomhed som de fortjener – vi kan aldrig give dem nok for hvad de har gjort, men jeg er sikker på at lidt opmærksomhed og kærlighed fra deres børn er nok til at glæde deres hjerter.
























































