SEJL&FISKETUR

Følg os på Facebook

Søndag 9. juli – 6 personer – sejl og fiske tur

BILLEDER OG VIDEO ER NEDERST PÅ SIDEN HER

25 grader, høj sol og lidt vind – det var oplagt at dagen skulle bruges på vandet.
Så vi tænkte at nu skulle vi lave en kombitur med at sejle og fiske

Vi lagde fra kaj ved Brøndby Havn ca. kl. 8.30, for så kunne vi i ro og mag ramme slusen, som er en port ind til Københavns Havn fra sydsiden(Sydhavnen). Porten åbner op 2 gange om dagen.
Er båden for høj, så er der ikke noget at gøre, for så kan man ikke komme under broerne, og så er man tvunget til at sejle hele vejen udenom Amager for at komme til Købehavns Havn.

Men hvis jeg piller ståltoppen af båden, så kan vi lige snige os under alle broer. Vi skal godt nok lige dukke hovedet, men det går lige ved højvand.

Vi kom som sådan godt igennem, og mandskabet skulle dog lige have understreget at på en båd som gør man som der bliver sagt, fordi al ting kan have små og store konsekvenser 🙂

IGENNEM NORDHAVNEN TIL ØSTERSØEN
Vi kom igennem slusen, og så tøffede vi ellers stille og roligt op igennem Københavns Havn, og denne gang var der ikke nogle mellemstops, fordi vi skulle ud via Nordhaven, ud til Østersøen for at fiske.

Turen igennem Københavns Havn denne morgen var ganske fin. Der var ikke store mængder af både på vandet endnu, eller mange mennesker ved de mange steder ved vandet som København efterhånden har skabt. Det er virkelig et flot indsats Københavns Kommune har lavet med aktivitets mulighed i hele havnen.

Vi sejlede fint igennem og kom ud til Østersøen fra Nordhavnen. Her begyndte vi at fiske lidt, og flyttede lidt fra spot til spot. Det handler om at flytte sig lidt og lave aktivt fiskeri.

Men jeg må her komme med en erkendelse – jeg havde lidt på fornemmelsen med ikke mange fisk, fordi mange af de “danske” fiks er koldtvandsfisk, og de gemmer sig når solen står høj, og vågner først op igen når det bliver mørkt, hvor de skal ud og finde føde.

Men det skal prøves, og det gik ikke godt. Vi kunne mærke lidt bid her og der, og Ghulam fik en torsk på krogen, men lige da han skulle have den op, så hoppede den af …… han så lidt lang ud i ansigtet, for det var en fin størrelse fiks hvis han havde fået den op.

TREKRONER
Vi skulle holde den første pause og her fandt vi tilbage til Trekroner fort, som er en lille ø, der ligger ved udgangen af havnen
En gammel forladt militær fæstning, som man gerne må besøge og som de er ved at omdanne til et sted der er værd at besøge, med lidt historie fortælling mm. Et rigtigt godt sted som jeg vil anbefale, hvis man lige skal holde en lille pause.

Godt nok fik vi ingen fisk på turen, men det skal ikke holde os tilbage fra noget. Vi er jo pakistanere med hang til god mad, så fisk eller ej – det skulle ikke være noget problem med mad ! En pause på Reffen med plads til mad/drikke blev det til. Det var dyrt, men det smagte ok.

Som sagt blev det jo så ikke til meget fisk i denne omgang, men er du gal hvor var det en fed tur på vandet. Gode mennesker og gode aktiviteter sammen, det kan ikke gøres bedre.

Vi skulle til sidst lige en tur til Nyhavn for at smage på den famøse og verdens kendte is, og det lykkedes sgu også at finde en plads hvor vi kunne lægge til, så vi kunne nyde isen i fred og ro.

Alt i alt en ganske formidable tur, som vi helt sikkert skal gentage, og gerne flere gange.